Nieuw: Bulkbewerkingen

Release 202403.1.5

Vanuit de gebruikers dag is eerder de wens naar voren gekomen om zelf vanuit een cursussjabloon de reeds ingeplande cursussen bij te kunnen werken.

Deze week gaat hier de eerste implementatie van live: Het aanpassen van de prijzen a.d.h.v. de cursussjablonen.

Hier vast wat screenshots:

Stap 1: kies de bulkactie

Stap 2: kies het cursussjabloon en de periode

Stap 3: kies aanpassingen

Je hebt hier de mogelijkheid om eerst een ‘dryrun’ te doen, zodat je kan zien wat er gaat gebeuren. Maar ook om de materialen te controleren die onder de dagdelen hangen qua prijs.

En als je dan op ‘uitvoeren’ klikt krijg je output wat er is gedaan (er worden ook notities toegevoegd aan de cursus en dagdelen indien nodig)

Als laatste kan je het nogmaals uitvoeren (handig als je eerst een dryrun hebt gedaan) of een CSV downloaden met daarin een overzicht van de aanpassingen.

We zijn benieuwd wat jullie hiervan vinden? En welk bulkacties jullie zelf nog zien, wij zelf hebben de volgende nog in ons vizier:

  • Dagdelen overnemen
  • Automatiseringen overnemen
  • Tijden overnemen
  • Communicatiesjablonen overnemen
  • Herhaalschema’s overnemen
1 like

Mooie future! Ik denk de 5 punten die jullie in het vizier hebben, al heel ver bent.

1 like

Goed begin. Onze wens is dat alles wat we in een cursussjabloon wijzigen automatisch wordt doorgevoerd in de al geplande cursussen :slight_smile:

@Edith Automatisch gaat het helaas nooit worden. Dit heeft te veel gevolgen die niet altijd te overzien zijn voor de gebruikers (dat weten we helaas door harde lessen uit het verleden).

Daarom zullen we de bulkwizard uitbreiden met diverse mogelijkheden.

We gaan wel zorgen dat je dit straks ook direct vanuit het cursussjabloon kunt doen (dus dat je niet per se naar support->bulkwijzigingen hoeft)

Oke, dan sowieso graag de 5 zoals genoemd!!

1 like

Vandaag is de 2de bulkbewerking live gezet; Automatiseringen.

Met deze bulkbewerking kan je zelf je automatiseringen bijwerken (toevoegen, verwijderen, bijwerken qua instellingen) a.d.h.v. je instellingen bij de dagdelen van het cursussjabloon naar de reeds ingeplande cursussen!

Er zijn 3 opties (naast de dryrun die we altijd hebben) waarmee we de lading wel dekken!

  • Automatisering(en) toevoegen indien deze niet bestaat onder een dagdeel
  • Automatisering(en) verwijderen indien deze niet (meer) bestaat in het cursussjabloon
  • Automatisering(en) bijwerken indien deze al bestaat (wees je bewust van de gevolgen!)

Op naar de volgende automatisering! Dit wordt waarschijnlijk het bijwerken van de communicatiesjablonen vanuit het cursussjabloon naar de cursussen.

Hoi, Super leuke feature!
Wat ik ook heel handig zou vinden, (Waar we heel veel gebruik van maken), is een bulkaanpassing voor alle taken die worden toegevoegd op het cursus sjabloon.
Heb ik al uren aan versleten om die dan door te voeren op de bestaande cursussen.

Ook de communicatiesjablonen vind ik een hele goeie. (De 5 mogen zeker uitgewerkt worden.)

Groetjes

@Tina dank voor je aanvulling! Die van de taken is ook een goede! Ik zet hem erbij op de lijst!

Klinkt goed. Gaan we proberen om te implementeren. Wij houden je op de hoogte via deze omgeving en onze releasekalender.

Bedankt voor jouw input!