Efficient testen van meerdere cursussjabloons (tegelijk)

Wij krijgen geregeld melding dat mails naar cursisten of instructeurs niet goed gevuld zijn. De communicatie velden (bv $c_name$) staan nog gewoon in de mail ipv de waarde (bv cursusnaam “Basisvakopleiding Schoonmaken”). Nu kunnen we enkel op een melding reageren door die specifiek na te kijken. Heel reactief dus.
Wij gebruiken meer dan 30 verschillende cursussjablonen en ik wil graag testen of bij alle sjablonen de communicatie correct gevuld wordt. Nu kan ik voor elk sjabloon een testcursus maken, mezelf inschrijven en alle mogelijke communicatie templates naar mezelf mailen. Dat gaat heel veel tijd kosten.
Heeft wellicht iemand een slimme list hoe we dit efficient en effectief kunnen testen? Onze dank is alvast groot!

Hoi Sandra,

Onder beheer vind je een menu item “self support”. Wanneer je deze kiest krijg je de mogelijkheid om docx to pdf te testen. Je kunt dan een template kiezen of uploaden en sjabloon variabelen selecteren om te testen.

Hoop dat dit is wat je bedoeld.

Groeten,
Dirk

Wat ik vaak gemerkt heb, is dat er per ongeluk code mee gekopieerd wordt met de gebruikte codes in de communicatie. Als je bijvoorbeeld de code (bv $c_name$) kopieert vanuit een webpagina of een Worddocument kan het fout gaan. Mijn tip is om deze code altijd via de klassieke Notepad (kladblok) te kopiëren.

2 likes

On beheer/self support heb je tegenwoordig ook: beschikbare communicatievelden

Hier kan je op een eenvoudige manier zoeken welke communicatievelden beschikbaar zijn (meer dan 1500 ondertussen!), hoe je ze kunt gebruiken (klik bijv eens op de labels die erbij staan) en waar je ze kunt gebruiken.

Klik bijv op ‘$c_naam$’ in de instelling kolom om meer informatie te krijgen:

1 like

Ja klopt wat jij aangeeft @Marius . Dat merk ik zelf ook regelmatig. Daarom inderdaad het advies om de codes die wil hebben (bijvoorbeeld uit de lijst die in Planaday bij beheer>selfsupport>Beschikbare communicatievelden, > zie ook hier, al worden geboden te kopiëren en dan te plakken in je Word. Dat is omslachtig, maar werkt foutloos.

Dank voor alle reacties dat copy/paste uit Word “geheimzinnige” opmaakcodes mee kan leveren en dat het daardoor fout zou gaan. Bekend euvel. Echter! We krijgen meldingen over mail- en documentsjablonen die we nooit aangepast hebben! :wink:

Sandra,

Alle communicatiedocumenten die wij aanleveren zijn 100% getest en werken prima! (test maar)
Als je een aanpassing doet en daar gaat wat fout, dan komt het wellicht door die aanpassing.

Je kunt dit zelf testen via beheer > self support

Als je zelf velden wil toevoegen, dan adviseren wij de velden niet te kopieren en te plakken, maar zelf te typen. Zo voorkom je dat je ook andere dingen zoals onderliggende dingen als code/opmaak mee kopieert.

Suc6 met je aanpassingen.

Zoals ik in een reactie hier en in ticket heb aangegeven, heb ik $i_naam$ met de hand ingetypt en toch blijft het fout gaan. Indicatie waarom het fout gaat, zou fijn zijn, behalve de bal zonder oplossing terug blijven leggen.