Gebruikersoverleggen

Idee om vaker een gebruikersoverleg te houden?
Bijv 4 x per jaar: 3 x online en 1 x fysiek

Ik persoonlijk zou 1 keer per jaar heel goed vinden en specifiek 1 onderwerp per in bijvoorbeeld in een kwartaal kunnen (fysiek)

Ik zie wel wat in 2x per jaar; Online en fysiek. Samen sparren zoals met de post-its op de gebruikersdag is heel waardevol, maar online is makkelijker inplannen, dus ik denk dat daar ook sneller meer animo krijgt. Info/ideeƫn vanuit de online meeting kunnen dan richting geven aan het fysieke overleg.

Denk dat je daarmee meteen een mooie inschatting kan maken of dat meer of minder moet zijn, en zo kan meteen mooi worden vergeleken waar de waarde ligt van beide soorten overleggen. Misschien ook een idee om het online gesprek te sturen vanuit PAD, en fysiek vanuit de gebruiker te laten leiden?

1 like

Zoals het tijdens de klantendag tussen meerdere klanten informeel is besproken, is wat mij betreft een kwartaalmeeting een fijne frequentie (de ene keer online, de andere keer fysiek bij elkaar). En dit naast de geintroduceerde klantendag. :wink:

• Vooraf agenda laten bepalen over welke onderwerpen klanten willen overleggen
  • Ook laten aangeven wat nodig is? Uitleg vanuit PlanADay over iets specifieks? Overleg tussen klanten om een gezamenlijke wens zo concreet mogelijk te krijgen (met mogelijke impact).
  • Klanten (waaronder ik) willen graag workarounds voor issues met elkaar kunnen doornemen. Tijdens klantendag ontdekten we dat andere klanten oplossingen zelf hebben ontwikkeld om een euvel op te lossen of te omzeilen. Dat willen andere klanten graag weten.

Voor mij zouden deze gebruikers overleggen online mogen en een frequentie van 1 keer per kwartaal. Onderwerpen die mogelijk aan bod kunnen komen zijn wat mij betreft:

• Nieuwe functionaliteit vanuit Planaday eventueel met korte uitleg over het gebruik
  • Workarounds; Delen van workarounds die handig zijn, Ophalen workaround behoefte en brainstormen (in kleinere groepen) mbt eventuele mogelijkheden.
  • Nieuwe functionaliteit - Waar is behoefte aan en welke user story kunnen we hiervoor optuigen
  • Rapportage/BI: Leuke voorbeelden etc.

We zouden ook een open space kunnen organiseren waarin we eerst in onderwerpen ophalen waar het in elke breakout room over dient te gaan en dat deelnemers dan aan kunnen sluiten bij een breakout room en ook over kunnen stappen naar een andere breakout room wanneer ze dat willen.

Gr. Dirk

We zijn aan het kijken of we dit jaar weer een gebruikers dag kunnen organiseren ergens in eind Q3 / begin Q4.

We zijn benieuwd naar de voorkeuren voor de periodes omdat we vorige keer soort van te horen krijgen dat de herfstvakantie niet helemaal handig was!

Sluit me helemaal bij jouw reactie aan, Dirk.