Ik wil het idee wat ik heb, graag met jullie delen om te kijken wat jullie hiervan vinden en misschien ook wel kunnen aanvullen.
Planaday is opgebouwd dat je bij de cursussjablonen en instellingen kunt inregelen hoe je alles wilt laten verlopen. Wat wij merken in de praktijk en dit gaat steeds meer worden, is dat opdrachtgevers verschillende wensen hebben van elkaar. Bijvoorbeeld:
- De ene klant wil graag fysieke certificaten, terwijl de andere alleen een digitale wil.
- De één wil een digitale certificaat alleen naar de contactpersoon, terwijl de andere klant dit ook graag naar de cursist wil
- Aantal dagen voor aanvang van een cursus mogen uitschrijven in het portal. De ene klant vind 3 dagen van te voren prima en de andere 14.
- De ene klant wil graag 7 dagen van te voren een herinnering, de andere klant wil de eerste al bij 14 dagen
- Aan kunnen geven bij een klant dat een specifieke instructeur niet meer wenselijk is (toch niet helemaal een klik bijv.)
Als oplossing heb ik bedacht dat je dan bij het bedrijf specifieke regels kunt opgeven als deze er zijn. Je hebt de “standaard/algemene” regels zoals die er nu ook zijn en daarnaast regels per bedrijf. Laat je ze leeg, dan worden de standaard/algemene regels gehanteerd, maar vul of vink je dit aan bij het bedrijf, dan worden de algemene regels overruled door de bedrijfsregels.
Ik hoor graag van jullie