Wij zouden graag een integratie zien met de zakelijk WhatsApp variant, denk hierbij aan het versturen van WhatsApps voor de aanvang van een cursus maar ook voor het versturen van een betalingsherinnering.
Zou dit in PAD te integreren zijn?
Leuk idee!
Ik heb hier toevallig pas naar zitten kijken. Maar is best een werkje als je het allemaal zelf wil regelen (want je moet officieel partner van Meta worden).
Dus je komt al snel bij een tussenpartij terecht (een zogenaamde BSP).
Hier moet je bijv denken aan WhatsApp API gateway for sending messages and chatbot - Ultramsg of WhatsApp for Business - Spryng. Hiermee kunnen wij dan middels een API mee communiceren. Deze partijen vragen wel een maandtarief en zijn (naar mijn mening) niet misselijk.
Maar ik ga me hier van de week nog wel even wat verder in verdiepen. En eens met Spryng (die ook de SMSjes voor ons doen) in gesprek om bij hun naar de kosten te vragen.
Stefan, ik snap de moeilijkheid hierin En ik zie inderdaad meerdere prijzen de ronde doen, hopelijk is het te realiseren!
Zouden jullie het alleen voor versturen willen? Of ook voor het daarop antwoorden? Want dat zijn wel 2 verschillende toepassingen.
Voor het laatste heb je namelijk ook een soort chat tool achtige omgeving nodig (wat beide partijen bieden) maar dat zal je nooit in planaday zien (gaat te ver voor onze functionaliteit)
Stefan, ik weet even niet hoe dit werkt maar ik kan me voorstellen dat je een zakelijk 06 nummer koppelt aan je whatsapp business en dat je vanuit dat nummer een bericht verstuurd naar die persoon. Als deze persoon dan antwoord komt het gewoon op de computer aan. Een soort van chatbot is niet nodig, dat komt later met AI wel
Het lijkt mij ook niet passend in een omgeving als Planaday. Planaday is een cursusadministratie software en WhatsApp integratie lijkt mij meer passend in een klantenservice software
Sorry ben ik niet helemaal met je eens, Planaday is wel meer dan alleen een cursus administratie, juist daarom is Planaday een complete oplossing voor iedereen die cursussen verkoopt of geeft. Daarnaast zit de sms integratie er al in dus een whatsapp integratie lijkt me dan best handig.