Zoekfilters onthouden

Het is heel vervelend dat PlanADay zoekfilters die ik gebruik niet onthoud. Telkens als ik na een zoekfilter iets heb gedaan en terug wil naar mijn zoekfilter, moet ik dat opnieuw invoeren. Heel onhandig, fout- en tijdgevoelig.

Bv. als ik een specifiek ingeplande cursus zoek, filter ik op dat sjabloon en evt ook nog een specifieke periode. Ik selecteer de gewenste cursus, doe wat ik doen wilde, daarna wil ik terug naar het filter dat ik heb ingesteld. Foetsie!

Het zou heel plezierig zijn als filters in ieder geval bij cursussen en cursisten worden onthouden.

Ik snap wat je zegt, er zijn meer plekken waar je dit zou willen onthouden!

Ik ga deze van de week met @wilco bespreken. Wellicht weet hij een oplossing hiervoor dat we dit bijv. kunnen onthouden in de browser!

Deze is afgelopen week besproken.

We gaan kijken of we een ‘onthoud’ mechanisme kunnen maken voor dit soort zorgen die we globaal in kunnen zetten.

Dus eigenlijk overal waar je een keuze maakt zal dit worden onthouden in de applicatie.

Heerlijke Cookies :slight_smile:

Wat bedoel je precies, Marius?

Haha ik bedoel dat het technisch op te lossen is door cookies te plaatsen op je pc/laptop die de filters onthouden, was dus eigenlijk een reactie op Stefan :slight_smile:

Tja, dat cookies hier de oplossing voor zijn, is wat minder wellicht. Weegt voor mij wel op met besparing van tijd en risico op fouten door filters te hergebruiken.

Cookies zijn niet altijd slecht, bv: Functionele cookies zijn nodig om een dienst of webshop te laten functioneren. Dit zijn bijvoorbeeld bestanden die bijhouden wat er in een winkelwagentje zit of welke favorieten je hebt ingesteld. Deze doen dus niets met het tracker van je surfgedrag of dat soort zaken :slight_smile: